Projekt: "Zobaczyć Morze"

Zobaczyć Morze
Projekt: "Zobaczyć Morze" (www.zobaczycmorze.pl)
Rejs żaglowcem "Zawisza Czarny" (www.zawiszaczarny.pl)
Termin: 1 sierpnia - 2 września 2008 (3 etapy po 10 dni)
Trasa: Gdynia, Kopenhaga, Skagen, Bergen, Den Helder, Helgoland, Kilonia, Karlskrona

Szanowni Państwo,

Zwracamy się z prośbą o objęcie Patronatem Medialnym projektu "Zobaczyć Morze".
Jest to nowatorski projekt w skali światowej - rejs na żaglowcu "Zawisza Czarny", w czasie którego połowę załogi stanowią osoby niewidome i słabowidzące. Chcemy "pokazać" morze osobom z wadami wzroku, przybliżyć im dorobek kultury i sztuki morskiej oraz wiedzę o tradycjach i historii żeglarstwa. Jest to już III edycja tego projektu – poprzednie w 2006 i 2007 zakończyły się dużym sukcesem. Pomoc i wsparcie licznych środowisk zachęciły nas do rozszerzenia skali przedsięwzięcia w tym roku i przygotowania 3 etapów, aby dać szansę większej grupie osób niewidomych.

1037-1.jpg
W 2006 popłynęło 16 osób, w 2007 – 33, a w tym roku wybiera się 48.
W tym roku rejs zapowiada się niezwykle interesująco od strony medialnej dzięki udziale "Zawiszy Czarnego" w Regatach The Tall Ship's Races. Z rejsu 2006 został przygotowany i wyemitowany na antenie TVN reportaż telewizyjny. Podczas rejsu 2007 został nakręcony dokument filmowy wyprodukowany przez Telewizję Polską S.A. i emitowany na antenie TVP Sport. Film ten był wielokrotnie pokazywany podczas promujących ten projekt spotkań i imprez, które odbyły się w ciągu ostatniego roku. Jednocześnie patronat medialny nad rejsem 2007 objął Program Trzeci Polskiego Radia- bezpośrednie relacje reportera biorącego udział w rejsie w porannych audycjach. "Zapraszamy do Trójki. Powstały również dwa duże reportaże radiowe . Logo sponsorów i patronów medialnych będziemy zamieszczać we wszystkich materiałach promocyjno – reklamowych dotyczących propagowania idei projektu "Zobaczyć Morze" m.in.:

- prezentacja projektu na Targach "Wiatr i Woda" ( Warszawa,16 marca br)
- spotkania i prezentacje projektu na różnego typu imprezach
- plakaty, ulotki itp.
- materiały informacyjne i prasowe
- relacje z rejsu na portalach i witrynach internetowych
- mailingi do związków i stowarzyszeń turystyczno – sportowych, portali rekreacyjno-
- turystycznych itp.
- imprezie plenerowej w Gdyni po zakończeniu rejsu.

1038-1.jpg
Jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje i sugestie współpracy z Państwa strony.
Wierzymy, że realizacja projektu w tym roku, jak również jego nagłośnienie przez media (prasa, radio, telewizja, internet) przyczyni się do wzrostu świadomości społecznej dotyczącej funkcjonowania osób z wadami wzroku.
Projekt jest finansowany głównie ze środków Sponsorów (koszt dla uczestników rejsu jest niski - wynika z ograniczonych możliwości pozyskiwania przez nich środków).

Mamy nadzieję, że projekt "Zobaczyć Morze" spotka się z Państwa życzliwością, otwartością i poparciem i rozpoczniemy wieloletnią współpracę.
Źródło: Ola, PowerSport.pl
2008/05/30, 10:08:41